Home » dodatki, fashion, Moda damska, Style

Etyka w modzie (recenzja książki i wyniki konkursu)

24 marca 2013 Ten post czytało już 4 637 gości 2 komentarzy

„Etykę w modzie” Magdaleny Płonki łyknęłam za jednym zamachem z kilku powodów. Po pierwsze, książek o CSR w modzie jest wyjątkowo mało i warto po nie sięgać. Po drugie, przez kilka lat pracy w Magdy szkole zdążyłam poznać ten temat. Dlatego czytając kolejne strony nie czułam się, jak dziecko we mgle. Może nawet przez to w pewnych fragmentach troszkę się nudziłam, ale wyłapałam i kilka smaczków. Autorka nie bała się zaprosić na dywanik amerykańskiego Vogue’a, który pod koniec lat ’90 powrócił do promowania futer naturalnych, oraz Karla Lagerfelda, który na pokazie kolekcji S/S 2013 postawił na ekologię – co z tego, że z wybiegu wyrosły wielkie turbiny wiatrowe, a modelki chodziły po panelach słonecznych, skoro w kolekcji Chanel nie było idei eko. Zresztą oceńcie to sami, oglądając poniższy film. Co do dobrych przykładów, w sklepie internetowym Stelli McCartney możemy przekazać kilka USD na neutralizowanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. Tyle w dużym skrócie.

Książka, która zaledwie kilka dni temu pojawiła się w księgarniach została napisana z olbrzymią starannością. Jest bardzo ładnie wydana, a każdy z rozdziałów opatrzony jest całkiem sporą liczbą przypisów. Jej niewątpliwym plusem jest to, że została napisana także w języku angielskim, dzięki temu ma szansę zostać zauważona zagranicą. Oczywiście poza kilkoma plusami dodatnimi, można znaleźć kilka minusów ujemnych, które jednak nie przekreślają książki na rynku. Mnie najbardziej zabolał jeden – książka została wydana na papierze certyfikowanym, czyli z myślą o środowisku naturalnym, a jednocześnie ma o kilkadziesiąt stron za dużo. Skąd takie dziwne wyliczenie? Część polsko i anglojęzyczna jest prezentowana po sobie. Polska, od początku książki, angielska od 129 strony z powtórzeniem ponad 30 stron tych samych ilustracji, co w pierwszej części publikacji.

Nie ma co kontynuować narzekania, bo książka generalnie jest ciekawa. Ile kosztuje ona w księgarni? Cena na czwartej okładce to 59 złotych, ale w internecie uda się Wam ją zdobyć nieco taniej.

WYNIKI KONKURSU!

Kilka dni temu zadaliśmy Wam pytanie, która marka odzieżowa jest najbardziej etyczna?
Autorkami dwóch najciekawszych odpowiedzi są: Aga Śmiechowska i Kasia Strzemińska. Do każdej z Was wysyłamy po recenzowanej tutaj książce.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...Loading...

2 Komentarze »

  • Martyna said:

    książka zapowiada się ciekawie.. dlatego zawalczę o nią :P pzdr

  • K said:

    Chętnie bym przeczytała tę książkę.
    Na pewno wezmę udział w konkursie.
    Pozdrawiam :)

Skomentuj wpis na blogu!

Wpisz komentarz poniżej lub trackback z Twojego bloga. Możesz również śledzić komentarze przez kanał RSS.

Pisz zrozumiale i na temat. Nie spamuj.

Możesz używać poniższych tagów:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Chcesz, aby przy komentarzu pojawił się Twój avatar? Zarejestruj się na Gravatar.